Офіційні листи, повідомлення, роз'яснення



 

Лист Кіровоградського обласного комітету профспілки працівників освіти і науки України  від 02.02.2021 "Про повноваження профорганізацій та членські профспілкові внески"   

Кіровоградський обласний комітет профспілки працівників освіти і науки України з метою упередження розповсюдження недостовірної інформації щодо припинення повноважень районних, міських комітетів профспілки у зв'язку зі змінами у адміністративно - територіальному устрої області роз’ясняє: лист ОК від 22.01.2021 "Про функціонування районних, міських та первинних профспілкових організацій"


У зв’язку з численними зверненнями щодо врегулювання трудових відносин з працівниками установ та закладів освіти при утворенні територіальних громад Кіровоградський обласний комітет профспілки працівників освіти і науки України надає такі роз’яснення: лист ОК від 15.01.2021 "Про врегулювання трудових відносин в установах і закладах освіти при утворенні територіальних громад та реорганізації юридичної особи шляхом приєднання"   

Кабміном відтерміновано підвищення оплати праці вчителів на 2021 рік    

Кабінетом Міністрів України оприлюднено постанову, прийняту 15 листопада 2019 р. № 1044 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 р. № 822 та зупинення її дії».

Згідно зі змінами норма про установлення найменшого розміру посадового окладу педагогічного працівника з 1 січня 2020 р. у розмірі  2,5 прожиткових мінімуми для працездатних осіб на 1 січня 2020 р. не застосовується, а на 1 січня 2021 року такий посадовий оклад (ставка заробітної плати) передбачається на рівні 3,0 прожиткових мінімумів з установленням відповідної диференціації за іншими посадами педагогічних, науково-педагогічних та наукових працівників.
Під час розгляду проекту зазначеної постанови ЦК Профспілки його не погодив та спрямував на адресу Спільного представницького органу об’єднань профспілок, представники якого брали безпосередню участь у засіданні Кабінету Міністрів України, звернення, в якому наголошено, що президія ЦК Профспілки прийняла рішення вимагати від Кабінету Міністрів України подальших дій в напрямку реалізації норм Законів України «Про освіту» та «Про наукову і науково-технічну діяльність» щодо підвищення рівня оплати праці педагогічних, науково-педагогічних та наукових працівників, затвердження схеми посадових окладів в постанові від 10.07.2019 № 822 «Про оплату праці педагогічних, науково-педагогічних та наукових працівників закладів і установ освіти і науки», їх фінансового забезпечення.
Визнано неприпустимим скасування зазначеної постанови та прийнято рішення продовжити роботу щодо удосконалення її норм з метою приведення їх до вимог частини 2 статті 61 Закону України «Про освіту» та підпункту 1 пункту 6 Прикінцевих та перехідних положень закону з забезпеченням до 2023 року рівня посадових окладів педагогічних і науково-педагогічних працівників до 4 прожиткових мінімумів, а з 2023 року – 3 мінімальних заробітних плат з обов’язковим урахуванням при цьому встановленої цією статтею їх міжпосадової диференціації залежно від кваліфікаційної категорії.
Однак цієї позиції Уряд не дослухався, мотивуючи відсутністю відповідного фінансового забезпечення у 2020 році.


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
 ПОСТАНОВА 
від 15 листопада 2019 р. № 1028 
Київ 
Про виплату допомоги вчителям закладів загальної середньої освіти

З метою покращення соціального захисту вчителів закладів загальної середньої освіти, які мають стаж педагогічної роботи до 10 років, Кабінет Міністрів України постановляє: 
1. Здійснити у 2020 році виплату допомоги у десятикратному розмірі прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установленого на 1 січня 2020 р., вчителям закладів загальної середньої освіти, які мають стаж педагогічної роботи до 10 років. 
2. Установити, що виплата допомоги здійснюється за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на покращення соціального захисту окремих категорій педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти. 
3. Ця постанова набирає чинності з 1 січня 2020 року. 

Прем'єр-міністр України                                                             О. ГОНЧАРУК

Відповідь із МОН на звернення президії ЦК Профспілки до Уряду
Відповідь із МОН на звернення президії ЦК Профспілки до УрядуНа звернення президії ЦК Профспілки, засідання якої відбулося 23 жовтня 2019 року, до Кабінету Міністрів України з приводу необхідності закладення в Законі України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» обсягів фінансового забезпечення галузі освіти та показників, які передбачають зростання основних державних соціальних стандартів і гарантій з дотриманням вимог законодавства та домовленостей Сторін у Генеральній Угоді на 2019-2021 роки.

Щодо фінансування закладів освіти Кіровоградської області
Щодо фінансування закладів освіти Кіровоградської областіМіністерство освіти і науки України на виконання доручення Кабінету Міністрів України від 07.12.2018 №42990/2/1-18 розглянуло звернення народного депутата України Капліна С.М. від 21.11.2018 №130/8395 та лист Кіровоградської обласної організації профспілки працівників освіти і науки України від 27.08.2018 №02/168 щодо фінансування закладів освіти Кіровоградської області.
Завантажити лист Міносвіти: dokument-microsoft-office-word.pdf [705,97 Kb]

Міністерство освіти підтримує Профспілку щодо підвищення зарплат освітянам на 10%
Міністерство освіти підтримує Профспілку щодо підвищення зарплат освітянам на 10%
Міністерство освіти і науки розглянуло звернення ЦК Профспілки працівників освіти і науки України від 5.09.2018 № 02-5/495 щодо підвищення з 1 вересня 2018 року посадових окладів (ставок заробітної плати) педагогічних та науково-педагогічних працівників на 10 %.


Зокрема, у відповіді, яка надійшла на адресу Профспілки, сказано, що Міністерство освіти неодноразово зверталося до Міністерства фінансів з проханням розглянути це питання. Проте, за орієнтовними розрахунками Мінфіну реалізація зазначеної норми потребуватиме вишукання суттєвих додаткових бюджетних коштів.

І в свою чергу Міністерство фінансів звернулося до головних розпорядників коштів державного бюджету та обласних, Київської міської державних адміністрацій стосовно надання розрахунків щодо додаткових видатків, необхідних на підвищення з 1 вересня 2018 року посадових окладів (ставок заробітної плати) педагогічних та науково-педагогічних працівників на 10 %, а також висловити позицію щодо можливості та доцільності реалізації пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 11 січня 2018 року № 22 «Про підвищення оплати праці педагогічних працівників"

Після отримання та опрацювання інформації з місць Міністерство фінансів повернеться до розгляду порушеного питання.

Міністерство освіти і науки листом від 3.09.2018 № 1/12-6495 надало Міністерству фінансів розрахунок додаткових видатків, необхідних для підвищення на 10 % посадових окладів (ставок заробітної плати) педагогічних та науково-педагогічних працівників та вважає доцільним вищезазначене підвищення.
Завантажити документ: list-mon-schodo-pdvischennya-posadovih-okladv.pdf [154,85 Kb]


Реорганізація навчальних закладів: що повинен знати працівник, профактив, роботодавець? 


ГОВОРИМО ПРО ВАЖЛИВЕ / ПЕНСІЙНА РЕФОРМА

Галина МАСТЮГІНА, 
начальник відділу з питань призначення пенсій департаменту пенсійного забезпечення Пенсійного фонду України
(Джерело: http://ezavdnz.mcfr.ua/article.aspx?aid=597337 Практика управління дошкільним закладом №10, жовтень 2017)


Новий закон «Про освіту» набрав чинності
Новий закон «Про освіту», що був ухвалений парламентом 5-го вересня, 25 вересня підписаний Президентом, 28 вересня 2017 року набрав чинності. Текст документа опублікований на сайті Верховної Ради України та в парламентському виданні – «Голос України». 

Згідно з документом він набуває чинності з дня, наступного за днем його опублікування, крім статей 38 та абзацу третього частини другої ст.59, абзаців першого і третього частини другої ст. 61, які набирають чинності з 1 січня 2018 року; частини п'ятої ст.61 та частини десятої ст. 78 цього закону, а також частини третьої ст.43 закону «Про загальну середню освіту» (у редакції цього закону), які набирають чинності 1 січня 2019 року; абзацу другого підпункту 5 пункту 4 розділу «Прикінцеві та перехідні положення», який набуває чинності з 1 січня 2030 року.



Законом, зокрема, встановлено, що навчання учнів за програмами 12-річної повної загальної середньої освіти починається:



– для початкової освіти – з 1 вересня 2018 року;



– для базової середньої освіти – з 1 вересня 2022 року;



– для профільної середньої освіти – з 1 вересня 2027 року.



Закон передбачає три форми здобуття освіти: формальну (офіційне підвищення рівня освіти), неформальну (підвищення рівня поза офіційною системою підвищення кваліфікації – тренінги, гуртки, курси) та інформальну (самоосвіта).

Відповідно до закону, посадовий оклад педагогічного працівника (найнижчої кваліфікаційної категорії) встановлюється в розмірі трьох мінімальних зарплат.

Передбачена атестація педагогічних працівників – чергова атестація проходить не рідше ніж один раз на п’ять років. Рішення атестаційної комісії може бути підставою для звільнення педагогічного працівника з роботи. Також передбачена сертифікація педагогічних працівників шляхом незалежного тестування, самооцінювання та вивчення практичного досвіду роботи.

Відповідно до закону, керівник державного та комунального закладу загальної середньої освіти призначається на посаду за результатами конкурсного відбору строком на шість років і не більше ніж два строки підряд.

У закладах освіти, відповідно до освітньої програми, можуть викладатися одна або кілька дисциплін двома та більше мовами - державною мовою, англійською та іншими офіційними мовами Європейського Союзу.

Закон повністю ліквідує атестацію шкіл. Також ліквідуються інспекції в районних управліннях освіти. Передбачається, що консультаційні послуги, для тих хто їх потребуватиме, надаватимуть методичні кабінети.

Натомість забезпечення якості освіти буде здійснювати Державна служба якості освіти. При цьому автори нового закону зазначають, що головною метою діяльності служби якості будуть не санкції, а рекомендації.

Законом передбачене створення реальної автономії школи, іншої системи управління та фінансова прозорість. Згідно з документом, директори обиратимуться за конкурсом. Закон передбачає, що директори зможуть самі призначати своїх заступників і педагогічний склад.

Джерело: http://pon.kr.ua/doki/podii/645-noviy-zakon-pro-osvtu-nabrav-chinnost.html 



ВАЖЛИВІ СПРАВИ / ОСВІТНЯ РЕФОРМА
1.                Кадрова політика
2.                Автономія закладу освіти
3.                Організація діяльності закладу освіти
4.                Управління закладом освіти
5.                Контроль діяльності закладу освіти


Практика управління дошкільним закладом №10, жовтень 2017 

Основні терміни нового ЗУ "Про освіту"


Кіровоградська ОДА про реформування освітньої галузі
Кіровоградська ОДА про реформування освітньої галузі Відповідь Кіровоградської ОДА на звернення учасників обласної серпневої конференції освітян Кіровоградської області щодо гарантій держави стосовно успішного функціонування галузі та дотримання прав працівників освіти області.


Звернення учасників обласної серпневої конференції освітян Кіровоградської області до Кіровоградської ОДА, облради, райрад, міськрад, ОТГ. Лист ОК від 29.08.2017

Відповідь Кіровоградської ОДА на звернення учасників обласної серпневої конференції "Про реформування освітньої галузі" Лист ОДА від 29.09.2017 

Відповідь Кіровоградської ОДА на звернення учасників серпневої конференції "Про реформування освітньої галузі" Лист ОДА від 03.10.2017 



Застосування контрактної форми трудового договору для вчителів опорних закладів: профспілка роз’яснює


Застосування контрактної форми трудового договору для вчителів опорних закладів: профспілка роз’яснює
ЦК Профспілки працівників освіти і науки України на запити членів Профспілки надає роз’яснення щодо правомірності застосування контрактної форми трудового договору для педагогічних працівників опорного закладу освіти.

Законом України «Про загальну середню освіту» визначено, що трудові відносини в системі загальної середньої, дошкільної, позашкільної освіти регулюються законодавством України про працю, Законом України «Про освіту», цими Законами та іншими нормативно-правовими актами.

Відповідно до статті 21 Кодексу законів про працю контракт є особливою формою трудового договору і сфера його застосування визначається законами України. Це суттєво звужує сферу застосування контракту. Укладення контракту у випадках, не передбачених законами України, не допускається, оскільки це знижує рівень соціальної захищеності працівників і суперечить вимогам Конвенції Міжнародної організації праці № 158 (1982 року), ратифікованої Україною 4 лютого 1994 року.

Сферу застосування контрактної форми трудового договору в галузі освіти до 28.09.2017 визначав Закон України «Про освіту» від 23.05.1991 № 1060-ХІІ, який втратив чинність у зв’язку з прийняттям Верховною Радою України нового закону «Про освіту» від 05.09.2017 № 2145-VIII.

Згідно із статтею 20 Закону № 1060-ХІІ керівники навчальних закладів, що є загальнодержавною власністю і підпорядковані Міністерству освіти і науки України або іншим міністерствам і відомствам, обираються за конкурсом і призначаються на посаду шляхом укладання з ними контракту.

Відповідно до статті 54 Закону № 1060-ХІІ педагогічні та науково-педагогічні працівники приймаються на роботу шляхом укладення трудового договору, в тому числі за контрактом. Новий Закон № 2145-VIII передбачає можливість укладання контракту тільки з керівником закладу освіти, обраним (призначеним) у порядку, встановленому законодавством та установчими документами закладу освіти.

Законом України «Про загальну середню освіту» не передбачено обов’язкового запровадження для педагогічних працівників контрактної форми трудового договору.

Із зазначеного випливає, що законодавством про освіту (станом до 28.09.2017) була визначена сфера обов’язкового застосування контракту лише для керівників навчальних закладів, що є загальнодержавною власністю. Новий Закон «Про освіту» № 2145-VIII та Закон «Про загальну середню освіту» (із змінами, внесеними Законом № 2145 –VIII) містять положення, які передбачають, що керівник державного, комунального закладу загальної середньої освіти призначається на посаду за результатами конкурсного відбору строком на шість років (строком на два роки – для особи, яка призначається на посаду керівника закладу загальної середньої освіти вперше).

Укладення контракту з педагогічними працівниками загальноосвітніх навчальних закладів (станом до 28.09.2017) можливе було лише за їх згодою відповідно до ст. 21 КЗпП України та ст. 54 Закону № 1060-ХІІ. Новий Закон «Про освіту» не містить положення щодо укладення контракту з педагогічними працівниками.

При цьому, слід враховувати, що контракт покликаний забезпечити умови для виявлення ініціативності і самостійності працівника, враховувати його індивідуальні особливості та професійні навички, підвищувати його правову та соціальну захищеність. Саме на цьому наголошено у рішенні Конституційного Суду України від 9 липня 1998 року № 12-рп/98 у справі за конституційним зверненням Київської міської ради професійних спілок щодо офіційного тлумачення частини третьої статті 21 Кодексу законів про працю України (справа про тлумачення терміну «законодавство»). Умови контракту, які погіршують стан працівника (порівняно з чинним законодавством і колективним договором), вважаються недійсними.

Згідно з абз. 5 п. 5 рішення Конституційного Суду України № 12-рп/98 контрактна форма трудового договору не може впроваджуватись нормативними актами центральних і місцевих органів виконавчої влади, актами органів місцевого самоврядування, а також колективними договорами і угодами та іншими локальними нормативними актами.

Такі пропозиції суперечать як положенням національного законодавства, так і нормам міжнародного права (Конвенції МОП № 158 про припинення трудових відносин з ініціативи роботодавця, Конвенції МОП № 117 про основні цілі та норми соціальної політики, Рекомендації МОП № 166 про припинення трудових відносин з ініціативи роботодавця, Директиві Ради 1999/70/ЄС від 28 червня 1999 року, Директиві Ради 1991/383/ЄЕС від 25 червня 1991 року).

Педагогічні працівники в установах та закладах освіти здійснюють свої професійні обов’язки на постійній основі, умови їх роботи носять довготривалий характер, оскільки пов’язані із здійсненням безперервного навчально-виховного процесу в школах, дошкільних навчальних закладах, і не містять передумов вважати такий процес обмеженим у часі для переведення їх на контракт або строковий трудовий договір.

Крім того, при вирішенні питання щодо обрання форми трудового договору з педагогічним працівником необхідно враховувати положення Галузевої угоди між Міністерством освіти і науки України та ЦК Профспілки працівників освіти і науки України на 2016-2020 роки, пунктом 5.3.8. якої передбачена норма щодо: спрямування контрактної форми трудового договору на створення умов для виявлення ініціативності працівника, враховуючи його індивідуальні здібності, правову і соціальну захищеність; обов’язковості надання додаткових порівняно з чинним законодавством пільг, гарантій та компенсацій для працівників, з якими укладено контракт; трудові договори, що були переукладені один чи декілька разів, вважати такими, що укладені на невизначений строк.

Джерело: http://pon.kr.ua/doki/podii/646-zastosuvannya-kontraktnoyi-formi-trudovogo-dogovoru-dlya-vchitelv-opornih-zakladv-profsplka-rozyasnyuye.html 

Немає коментарів:

Дописати коментар